Hipofízis hírek
- Fontos információk

- Tudnivalók
- Céljaink bővebben
- Infók a honlapról
FONTOS TUDNIVALÓK


Hipofizis.hu
   
Hipofizis.hu
Kedvencekhez!
Weblap támogatása

Miért nincs betegfórum?
 
Hipofizis.hu Orvosok
MR vizsgálat (MRI)
Hormon, endokrinológus
   
Mi az endokrinológia?
Endokrinológusok
Gyorssegély
Hormonrendszer
Hormonzavarok
Tesztoszteron
Oxitocin hormon

Diabétesz, cukorbetegség
- Neuropathia rendelések

Pajzsmirigy betegségek
Pajzsmirigy műtét
Dr. Tóth: Hiperparatireózis
Dr. Cseke: Addison-kór

Hormonok - értékek
Hipofízis, agyalapi mirigy
   
Az agyalapi mirigy
Agyalapi mirigy helye
Hipofízis adenóma
Hipofízis daganatok
Gyakori Kérdések
Betegség kiváltó okai
Adenóma - tévhitek
Ajánlott gyógymódok
- HIPOFÍZIS MŰTÉT
 
Akromegália, Cushing-kór
   
Növekedési hormon
Akromegália
Akromegália képtár
Hollywoodi sztárok
A sportvilág óriásai
 
Cushing-kór
Dr. House: Cushing
Cushing-szindróma
Dr. Tóth Miklós Cushing tájékoztató orvosoknak
 
Prolaktin és PCOS
   
Prolaktin hormon
Prolaktinóma
TÁRSBETEGSÉG lehet: Pcos
PCOS - szindróma
 
Más hipofízis betegségek
   
TSH termelő daganat
Inaktív daganatok
Üres sella szindróma
Hipofízis elégtelenség
 
Egészség, fitness, szótár




Orvos Válaszol
Egyebek
   
Dr. Czirják: Hypophysis

HIPOFÍZIS CIKKEK
A hízás okai
Egészséges táplálkozás
Zsírégető torna

Vérnyomás-értékek
A higany ártalmai
C-vitamin aszkorbinsav
D-vitamin Lakatos prof.
Médiaszereplések

Dukai Regina
Sztárok
Partnerek





Adatvédelmi nyilatkozat

Készítő: Hipofízis Team
Kapcsolat
Tilos másolni a lapról!

 


Napjainkban egyre több embert érint a túlsúly, de valójában tudjuk-e milyen tényezők vezetnek elhízáshoz? Az alábbiakban részletesen felsoroljuk a hízás okait, továbbá hazánkban a legalaposabban közzétesszük egy anyagcserét kutató ausztrál professzor zsírégetésről szóló kutatási eredményét. A kutatás eredményeivel világszerte több sajtóorgánum foglalkozott, sajnálatos módon azonban nem olyan részletességgel tárták fel a zsírégető módszer fontos szabályait, ahogy a professzor úr a módszert a leginkább hatékonynak tartja. A Hipofizis.hu egyedülállóan részletesen közzéteszi a módszert, így a professzor által ajánlott lehetőséget komplexen kínálja a fogynivágyóknak. Amennyiben érdekli Önt írásunk kérjük minden szavát olvassa el, mert a cikk egésze bír fontos információkkal.

A cikk a Hipofizis.hu tulajdona, szerzői jogaink védik, máshol történő közzétételéhez nem járulunk hozzá. Jogi képviselőnk: Dr. Nemes András Ügyvédi Iroda


PROF. DR. STEVE BOUTCHER - PhD, FACSM:




UNSW: Prof. Steve Boutcher
Professzor Dr. Steve Boutcher az Ausztráliában található Új-Dél-Walesi Egyetem (UNSW) kutató professzora. Anyagcserével illetve egészségmegőrzéssel foglalkozik. Fő érdeklődési területei a hízás, fogyás, mozgás, diabétesz, inzulinrezisztencia. Alábbi fogyasztó módszerével világszerte foglalkozott a sajtó, így a neves londoni Telegraph újság is, vagy a What's Good for You című műsor amit hazánkban a Spektrum TV ad "Egészségünk - tények és tévhitek" címmel. Viszont egyik laikusoknak szóló sajtóorgánum sem tárta fel annyira részletesen módszerének lényegét, ahogy a professzor azt leghatékonyabbnak tartja. A Hipofizis.hu azonban minden titkot bemutat.


KUTATÁS: Steve Boutcher professzor azt a mozgásformát kereste ami a belemegítést nem számítva a legrövidebb idő - 1 óra alatt - a leghatékonyabb fogyást eredményezi, anélkül, hogy az étrenden változtatni kéne. Kutatására már öt hosszú évet szánt amikor zsírégető módszerére rátalált. Kísérleteiben csaknem félszáz ember, pontosabban 45 túlsúlyos nő vett részt akkoriban. A résztvevők között voltak egészséges és inzulinrezisztenciában vagy diabéteszben szenvedő betegek is. Az Új-Dél-Walesi Egyetem laboratóriumi hátterének köszönhetően a tornák előtt és után Steve Boutcher mérhette a testben található vérzsírok, vércukor, valamint a hormonok szintjét. A zsírégető tornának révén főleg lábról és csípőről lehet fogyni. Módszerét Dr. Boutcher sajátmaga is rendszeresen alkalmazza.

Bár kutatási alanyainál mind hatékony eredményt hozott módszere, akárcsak a később csatlakozó résztvevőknél Steve Boutcher nem állítja, hogy módszere mindenkinél hatásos. Tudja, hogy azt, hogy az anyagcserét számos tényező befolyásolja (nem, etnikai csoport, étrend stb.), így ő eredményei alapján azt mondja a legtöbb embernél hatékony a zsírégető tona. Azon keveseknek akiknek mégsem megy a fogyás Steve szerint ugyanúgy nem szabad feladnia a mozgást, mivel ő is azt vallja, mint számos endokrinológus, hogy a hormonrendszernek jót tesz a mozgás és további betegségek kialakulását előzi meg a rendszeres testedzés.


FOGYASZTÓ HORMONOK:


Steve Boutcher tornája azért hatékonyabb más mozgásformáknál, mert a test különleges anyagcsere-folyamatát indítja be. Az általa javasolt szakaszos edzés során a mellékvese a legoptimálisabb aranyában termeli a katekolaminokat (adrenalin, noradrenalin hormonok), melyek résztvesznek a zsírbontásban. Ennek a folyamatnak köszönhetően a zsírégetés akár háromszor gyorsabb lehet. A szakaszos edzés fontosságát hazánkban praktizáló endokrinológusok is elismerik.


CSODÁLATOS BICIKLIZÉS:


Kutatásai alapján Steve Boutcher a biciklizést tartja a leghatékonyabbnak zsírégetés szempontjából. Akár szobabicikli is használható. Viszont a biciklizés technikája nem mindegy. Az alábbi szabályokat kell betartani:



1, BEMELEGÍTÉS: Tartson öt perces bemelegítést a biciklizés kezdése előtt! Bemelegítést egyébként sportszergyártók szintén ajánlják, például szobakerékpárok használati utasításában is szokott szerepelni, hogy bemelegíteni szükséges. Bemelegítő gyakorlatok: Fitness Center

2, IDŐPONT: Steve Boutcher professzor szerint a reggeli és késő délutáni illetve a koraesti mozgás a leghatékonyabb, míg az elalvás előtti torna (pl: jóga) kevésbbé hatásos. Amennyiben lehet a mozgást ezen megfelelő napszakokra tegye, de ha csak este van ideje tornázni a professzor szerint az is hatásosabb, mint a mozgásszegény életmód.

3, A BICIKLIZÉS TECHNIKÁJA: Fontos, hogy sose talpunk energiájával tapossuk a kerékpár pedálját, hanem lehetőleg az erőt lenyomásnál comból, visszahúzásnál térdből fejtsük ki. A gerinc, derék mindig egyesenes, fix tartásban legyen! Ne dőljön előre!

4, SZAKOS EDZÉS: A kedvező anyagcsere-reakciót ami akár többszörösen gyorsított zsírégetést eredményez bármilyen hihetetlen 8 másodperc intenzív mozgás váltja ki. A biciklizést 12 másodperc lassú tekeréssel kell kezdeni, aztán jöhet 8 másodperc sprint. Ezt újra 12 másodperc lassabb tekerés majd megint 8 másodperc gyors tekerés kövesse! Boutcher professzor úgy véli ezt a szakaszos edzést (12 másodperc lassan, 8 másodperc gyorsan) más testmozgási formáknál - pl: futás, úszás, evezés - szintén tanácsos igénybe venni a gyorsabb zsírégetéshez.

- Másodpercek mérhetők stopperórával vagy magunkban történő számolással. (8 másodperchez 1-8-ig kell számolni, 12-höz 1-12-ig.)

5, HETI 3x20 PERC: Steve Boutcher szerint az egységnyi időt - azaz egy mozgási órát - heti három alkalomra érdemes elosztani. Vagyis összesen heti egy óráról van szó, illetve a szükséges bemelegítéssel együtt egy óra 15 perc amit a tornára kell fordítani. Bár a szakaszos edzés könnyűnek hangzik nem könnyű a 20 perces tekerés azoknak akik nincsenek formában. Épp ezért a tornát nem szabad erőltetni, hanem kezdeti pár perces mozgásokkal kell az erőnlétet addig fejleszteni, hogy az edzésmód véghezvihető legyen. Ez nem lehetetlenség Steve kutatásában egészséges és inzulinrezisztenciában illetve diabéteszben szenvedő résztvevők is képesek voltak megvalósítani.

6, ORVOSI TANÁCS: Dr. Steve Boutcher mindenképp fontosnak tartja, hogyha beteg ember kezdi ezt a mozgásfajtát, akárcsak bármely más tornánál kérje ki kezelőorvosa véleményét!

7, FOLYADÉKBEVITEL: Lényeges a napi szükséges folyadékmennyiség elfogyasztása, mert kell a megfelelő anyagcseréhez.



8, ÉTREND: Bár Boutcher módszere a legtöbb embernél étrendváltoztatás nélkül is hatásos annak aki a zsírégetést megfelelő étkezéssel is segíteni kívánja Steve a mediterrán étrendet és a halolaj kapszula fogyasztását ajánlja.

ELŐZMÉNYEK:

Hízás okai
Egészséges Táplálkozás

A cikk lapunk tulajdona, szerzői jogaink védik, máshol történő közzétételéhez nem járulunk hozzá. Jogi képviselőnk: Dr. Nemes András Ügyvédi Iroda

Ha hivatkozni akar a módszerre az alábbi linkkel tegye:
http://www.hipofizis.hu/zsiregeto-torna.php


 
Sherlockian-sherlock.com