Hipofízis hírek
- Fontos információk

- Tudnivalók
- Céljaink bővebben
- Infók a honlapról
FONTOS TUDNIVALÓK


Hipofizis.hu
   
Hipofizis.hu
Kedvencekhez!
Weblap támogatása

Miért nincs betegfórum?
 
Hipofizis.hu Orvosok
MR vizsgálat (MRI)
Hormon, endokrinológus
   
Mi az endokrinológia?
Endokrinológusok
Gyorssegély
Hormonrendszer
Hormonzavarok
Tesztoszteron
Oxitocin hormon

Diabétesz, cukorbetegség
- Neuropathia rendelések

Pajzsmirigy betegségek
Pajzsmirigy műtét
Dr. Tóth: Hiperparatireózis
Dr. Cseke: Addison-kór

Hormonok - értékek
Hipofízis, agyalapi mirigy
   
Az agyalapi mirigy
Agyalapi mirigy helye
Hipofízis adenóma
Hipofízis daganatok
Gyakori Kérdések
Betegség kiváltó okai
Adenóma - tévhitek
Ajánlott gyógymódok
- HIPOFÍZIS MŰTÉT
 
Akromegália, Cushing-kór
   
Növekedési hormon
Akromegália
Akromegália képtár
Hollywoodi sztárok
A sportvilág óriásai
 
Cushing-kór
Dr. House: Cushing
Cushing-szindróma
Dr. Tóth Miklós Cushing tájékoztató orvosoknak
 
Prolaktin és PCOS
   
Prolaktin hormon
Prolaktinóma
TÁRSBETEGSÉG lehet: Pcos
PCOS - szindróma
 
Más hipofízis betegségek
   
TSH termelő daganat
Inaktív daganatok
Üres sella szindróma
Hipofízis elégtelenség
 
Egészség, fitness, szótár




Orvos Válaszol
Egyebek
   
Dr. Czirják: Hypophysis

HIPOFÍZIS CIKKEK
A hízás okai
Egészséges táplálkozás
Zsírégető torna

Vérnyomás-értékek
A higany ártalmai
C-vitamin aszkorbinsav
D-vitamin Lakatos prof.
Médiaszereplések

Dukai Regina
Sztárok
Partnerek





Adatvédelmi nyilatkozat

Készítő: Hipofízis Team
Kapcsolat
Tilos másolni a lapról!

 



Napjainkban egyre több embert érint a túlsúly, de valójában tudjuk-e milyen tényezők vezetnek elhízáshoz? Az alábbiakban részletesen felsoroljuk a hízás okait, továbbá hazánkban a legalaposabban közzétesszük egy anyagcserét kutató ausztrál professzor zsírégetésről szóló kutatási eredményét. A kutatás eredményeivel világszerte több sajtóorgánum foglalkozott, sajnálatos módon azonban nem olyan részletességgel tárták fel a zsírégető módszer fontos szabályait, ahogy a professzor úr a módszert a leginkább hatékonynak tartja. A Hipofizis.hu egyedülállóan részletesen közzéteszi a módszert, így a professzor által ajánlott lehetőséget komplexen kínálja a fogynivágyóknak. Cikkünk elején a hízás okait és a helyes étkezés szabályait soroljuk fel. Amennyiben érdekli Önt írásunk kérjük minden szavát olvassa el, mert a cikk egésze bír fontos információkkal.

A cikk a Hipofizis.hu tulajdona, szerzői jogaink védik, máshol történő közzétételéhez nem járulunk hozzá. Jogi képviselőnk: Dr. Nemes András Ügyvédi Iroda

A HÍZÁS OKAI:


- 1. TERHESSÉG - ilyenkor a hízás természetes és átmeneti jelenség. Ha nem szeretne a kellő súlynál többet felszedni kérje ki nőgyógyász illetve táplálkozási szaktanácsadó, azaz dietetikus véleményét! Amennyiben tornázni kíván a terhesség ideje alatt szitén kérdezze orvosa véleményét, hogy mozoghat-e és ha igen milyen mozgásgyakorlatok milyen mennyiségben végezhetőek.


- 2. MOZGÁS HIÁNYA - A hízás leggyakoribb oka a mozgásszegény életmód. Ilyenkor a szervezet több kalóriát visz be, mint amit testmozgással elégetne és zsírpárnák alakulnak ki. Ellenszere a torna. Javaslatunk: Fitness Center - ingyenes online tornavideók



- 3. ALVÁSHIÁNY - Az alvás szervezetünk számára létfontosságú. Agyunk alvás közben rögzíti a napközben tanultakat. Megfelelő pihenés nélkül az emberben a döntési képesség, a memória és az energiaszint csökken, a feszültség nő. A stressz már eleve zsírraktározást vált ki a szervezetből. Mindezt tovább fokozva az érintettek egy része nassolással próbálja elfojtani a feszültséget, pedig a szervezet kalóriabombák helyett alvást igényelne. "A tele gyomorral jó aludni " - tévhit szintén hízáshoz vezet.

Megoldást jelenthet ha szánunk időt a megfelelő pihenésre. Alvászavarral küzdőknek tanácsolt minden alkalommal 15-30 perccel korábban lefeküdni, egészen addig ameddig testük bölcsen megtalálja a számukra megfelelő alvásmennyiséget.



- 4. STRESSZ - Rohanó világunkban a fokozott elvárások nagy nyomást gyakorolnak hangulatunkra, érzelmeinkre. Stresszhatás alatt a szervezet biokémiai reakciói a túlélésre hangolódnak. Ezért szervezetünk energiatakarékos üzemmódra vált, vagyis az elhízásért felelős hormonok túltermelődnek, beindul a zsírraktározás.

Sokan a stresszt evéssel próbálják levezetni, de ez hosszú távon ördögi körként működik. A stresszevők ugyanis a magas szénhidráttartalmú ételeket részesítik előnyben, mely az agy szerotonin szintjét növeli. Mindez azonban tovább növeli a fölösleges kilók számát, ami az előnytelenebb megjelenés miatt tovább fokozza a stresszt.


A stresszkezelő technikák (pilates, jóga) elsajátítása hatékonyabb az evés helyett, ugyanis nemcsak a kalóriaégetésben segítenek, de egyéb pozitív hatásokat is kifejtenek.



- 5. HELYTELEN ÉTKEZÉS - Mint már írtuk a mértéktelen étkezés a súlyfölösleg egyik kiváltó oka. A túlzott étkezés káros az anyagcserére éppen úgy, mint a rendszeres koplalás. Koplalás során a szervezet fontos vitaminokhoz, ásványi anyagokhoz és fehérjékhez nem jut hozzá. Ilyenkor szintén csökkent az energiaszint, a memória, a döntésképesség, jelentkezhetnek szexuális problémák, megjelenik a stressz, nőknél elmaradhat a menstruáció. A koplalás komoly betegségek megjelenéséhez vezethet. Míg egyesek túlvékonyak, anorexia betegségben szenvedők lesznek másokban a már fennt említett túlélési reakciót indítja be a szervezet: Attól való félelmében, hogy a jövőben is éheznie kell amikor ételhez jut a maximális zsírraktározásra törekszik a test, azaz koplalva hízik.

- 6. KEVÉS FOLYADÉK - Kevés folyadék fogyasztása nemcsak hízást okozhat a normális anyagcsere megbontásával, de a kevés folyadékfogyasztás a vér besűrűsödése miatt komoly betegségeket idézhet elő. Testünk jórésze vízből áll. Nedvesség szükséges az emésztéshez nélkülözhetetlen testnedvekhez, köztük a nyálhoz is, folyadék igényeltetik a test természetes egyensúlyához. Felnőtt ember napi folyadékigénye 2-3 liter. Cukros üdítők, szénsavas illetve alkoholos italok hízlaló hatásúak.

-7. GYORS ÉTKEZÉS, KEVÉS RÁGÁS - A gyors étkezés amely során az étel alig-alig kerül megrágásra szintén túlsúlyhoz vezethet. A rágás a megfelelő emésztés fontos része.

A helyes táplálkozás kapcsán segítséget ad kórházi tanácsadáson vagy magánkonzultációkon a táplálkozási szakember, a dietetikus. Valamint a helyes táplálkozás alapvető szabályairől tovább haladva itt a cikkünkben is olvashat.



- 8. MENOPAUZA - Változókórban lévő hölgyek zöménél a súlynövekedés gyakori. Ilyenkor a hormonális változások étvágynövekedésért, alvászavarért, depresszióért lehetnek felelősek.

Menopauza esetén hatékony segítséget nyújthat a nőgyógyász. A hízás ellen kedvező lehet a torna. Megfelelő mozgás ilyenkor D-vitaminban és kálciumban gazdag étrenddel kiegészítve a csontritkulás kockázatát is csökkenti.



- 9. GYÓGYSZEREK MELLÉKHATÁSA - Egyes gyógyszerek (a hangulatfokozó antidepresszánsok, fogamzásgátlók, vérnyomásra ható készítmények stb.) lehetséges mellékhatása súlygyarapodás. Ha a gyógyszer hízást válthat ki azt a készítmény betegtájékoztatójában feltüntetik.

Ilyen esetben szintén tanácsos a kezelőorvos véleményét kérni, hogy tornázhatunk-e és milyen mozgásfajta javasolt.



10, Bizonyos VESEBETEGSÉGEK - Ilyenkor túlsúlyt vizenyő okoz. A fennálló vesebetegséget orvosi laborvizsgálatok igazolják.


11, DOHÁNYZÁS ABBAHAGYÁSA - Plussz kilók jelenhetnek meg a dohányzás abbahagyása után.


- 12. HORMONZAVAR - Az anyagcsere rendszer, azaz az endokrin szervek bizonyos megbetegedései egyéb tünetekkel együtt szintén hízás előfordulását okozhatják. Ilyen betegségek:

- Pajzsmirigy alulműködés* azaz pajzsmirigy elégtelenség
- Hipofízis adenóma (vagyis az agyalapi mirigy jóindulatú daganata), pl: prolaktinoma, akromegália, Cushing-kór
- PCOS / PCO, azaz a petefészek cisztás megbetegedése
- Cushing-szindróma


* PAJZSMIRIGY - kiegészítő megjegyzés:
Orvosi tapasztalatok bizonyítják, hogy azon betegek egy részénél (kb. 60%-uknál) akik BÁRMILYEN pajzsmirigy betegség miatt műtétre kerülnek, az operáció utáni 1 évben legalább 5 kiló hízás jelentkezik.


A hormonzavart kezelő endokrinológus doktor szükség esetén ajánlhat diétát vagy javasolhatja a vele együttműködő dietetikus kollégáját a betegnek. Együttműködő endokrinológus és dietetikus a beteg hatékonyabb fogyásában segíthet. Fontos azonban tudni, hogy a betegség révén megbomlott anyagcsere-folyamatok miatt a fogyás lassabb lehet, mint az egészséges embereké, így fokozottabban szükség van a beteg türelmére, kitartására. Sajnos előfordul, hogy egyes hormonzavarban szenvedő betegek nem képesek kilóikat leadni, azonban az Új-Dél-Walesben dolgozó ausztrál kutató professzor Steve Boutcher szerint a torna ezeknél a betegeknél sem elhanyagolható. A mozgás ugyanis hormonrendszerre jótékony hatással van és kedvezőbb közérzet elérését teszi lehetővé, valamint további hormonzavarok vagy egyéb betegségek kialakulását előzheti meg.

Professzor Dr. Steve Boutcher kutatásai szerint a mozgékony túlsúlyosak sokkal egészségesebbek, mint azon társaik akik nem mozognak. Úgy véli bármely mozgásmód jobb, mint a semmi. Steve Boutcher véleményét hallgatva felmerül mennyire igaz a híres ókori görög gondolkodó Arisztotelész mondása: " Semmi sem rombolja annyira az ember testét, mint a tartós tétlenség. "


Írásunk bizonyos részeihez a WebMD hízásról szóló cikke szolgált forrásul.

FOLYTATÁS:

Egészséges táplálkozás



 
Sherlockian-sherlock.com